Click on the pictures in the posts to enlarge

Klik op de foto's in de berichten om deze te vergroten

vrijdag 23 september 2011

Eindelijk weer es een berichtje


Goedenavond allemaal,

Het is alweer ruim een maand geleden, dat ik iets op mijn blog geplaatst heb en ik heb het bloggen dan ook enorm gemist. Normaal gesproken zet ik geen privé aangelegenheden op mijn blog en hou ik het vrij oppervlakkig, maar ik wil jullie nu graag uitleggen, waarom ik een poos niet actief ben geweest in blogland.

Onze oudste zoon Ezra heeft een verstandelijke beperking en heeft een IQ van 44. Hij is hiermee niet geboren, maar heeft een ernstige ontsteking in zijn hersenen gehad toen hij 1,5 jaar oud was, waardoor enorme beschadigingen zijn ontstaan en hij epilepsie heeft. Gelukkig gaat het nu goed met hem, maar tot een half jaar geleden had hij zeker 5 aanvallen per dag en soms zelfs meer.

Volgende maand wordt hij 18 jaar en ik heb het de afgelopen tijd erg druk gehad om allerlei zaken te regelen. Gek genoeg is het juist nu heel confronterend en valt het des te meer op in hoeverre hij beperkt is. Vooral de brieven, die je van allerlei instanties ontvangt, drukken je flink met je neus op de feiten. Ze zijn aan hem gericht en er staan dingen in zoals : je wordt binnenkort 18 jaar en dan kun je je rijbewijs gaan halen en heb je stemrecht, misschien ga je binnenkort wel studeren, etc, etc...
Natuurlijk zijn dit soort zaken voor hem helemaal niet weggelegd en natuurlijk wist ik dat al, maar toch...
In plaats van die normale dingen voor een bijna 18-jarige, heb ik een verzoek ingediend bij de rechtbank voor ondercuratelestelling en moet ik me tegenover verschillende instanties verantwoorden en zijn situatie uit de doeken doen en dat dan vooral ook kunnen aantonen.

Gelukkig is Ezra een enorme schat en een heel vrolijke jongen en natuurlijk ben ik blij, dat hij nog bij ons is, want het had tenslotte heel anders kunnen aflopen. Hij blijft de komende jaren  nog heerlijk bij ons wonen en het is een hoop geregel geweest, maar als het goed is, loopt alles nu en is er weer tijd voor leuke dingen :D.

Sorry voor dit relaas, maar ik moest het gewoon even delen en zeker voor de mensen die mijn blog volgen of regelmatig bezoeken, wilde ik dit toch even laten weten.
*****
En dan nu mijn kaartje :

Dit kaartje heb ik al een tijd geleden gemaakt en ik vond het zo'n leuk model, dat ik er ondertussen meerdere heb gemaakt, die ik de komende tijd op mijn blog zal plaatsen.
Alle bloemen zijn zelf gemaakt en de paarse roos is bewerkt met een Puffy Velvet marker.


De achterkant :

Op het vogeltje zit Crackle Accent :

Het is al laat en ik ga zo lekker naar mijn bedje toe en ik verheug me erop om weer te gaan struinen in blogland!!

xx Leonie xx

11 opmerkingen:

  1. Toen ik je verhaal las kreeg ik het er koud van,wat een inpact op jullie leven zeg.
    Ik wens je heel veel sterkte en geniet van de fijne momenten.
    Je kaart is weer super mooi.
    Groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Leonie,
    Ik weet er alles van,mijn zoon is vandaag 19 geworden en door zijn adhd loopt hij emotioneel een paar jaren achter en wij kregen ook al die brieven binnen,ook dat tie zich in most laten schrijven voor een huis........nou dat zie ik voorlopig niet gebeuren hoor.
    En weet je soms is het wel eenslekker om je dingen met andere mensen tedelen,bloggers zijn altijd heel lief en begrip vol,ben ik zelf ook achter gekomen!

    Je creatie is weer superzzz!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Leonie,

    Ik weet precies wat je doormaakt.
    Onze Marinko van bijna 10.
    Heeft ook Epilepsie (erfelijk) en is moeilijk instelbaar.
    Hiernaast heeft hij ook geregeld absances.
    Tevens is zijn korte termijn geheugen aangetast en heeft hij consentratie problemen.
    Door dit alles heeft hij een hersenbeschadiging.
    Marinko zit op so school de Waterlelie (onderwijs voor kinden met epilepsie en neurologische aandoeningen) en blijft daar ook geregeld intern.
    Ook wij lopen tegem heel veel problemen aan.
    Zoals vervoer, zwemles, en alle instanties die het hemd van je lijf vragen.
    Ik wordt er soms moedeloos van.
    En snap dus heel goed wat je bedoeld.
    Ik wens je heel veel sterkte en als je iets kwijt wil of vragen hebt mag je me altijd mailen. norikostamvanderveen@gmail.com

    Je kaartje is weer als vanouds.
    Gewoon super mooi!!!

    Lieve groetjes Noriko
    www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat heftig zeg. Die instanties kijken niet naar hoe iemand is en wat ie wel of niet kan. Lijkt me heel confronterend om dat die brieven te krijgen. En ook om steeds alles uit te moeten leggen. Geniet van de mooie momenten.
    Je kaartje ziet er schitterend uit. Heel mooi papier.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. met kippevel lees ik je verhaal,
    ik weet dat je inderdaad tegen veel zaken bij verschillende instanties aanloopt, niet dat ik dit zelf meemaak, maar wel mensen in mijn omgeving.
    geniet van de mooie momenten en het is zeker fijn dat je je zoon nog lekker thuis hebt.
    je kaart is een BEAUTY!!!!!!!!!!!

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi,

    heftig verhaal zeg... kan me voorstellen dat je het er soms moeilijk mee hebt... maar gelukkig heb je hem wel lekker thuis!!! Sterkte met alles!!
    Je kaartje is, zoals altijd, weer schitterend!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Leonie

    Wat een heftig verhaal,maar zie het absoluut niet als gezeur.
    Het betreft jou kind,dus dat je als Moeder zijnde het er moeilijk mee heb is begrijpelijk.
    Er zijn dingen die je soms even wil of moet delen met een ander.
    Dat kan in vele gevallen wel opluchten of een prettig gevoel geven.
    Ik wens je heel veel sterkte.
    Je Tag/kaart is een pracht geworden.
    Echt schitterend mooi gemaakt.
    Heb een heel fijn weekend.


    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dit schitterend gemaakt Leonie.
    Ja elk huisje ze kruisje,al ziet je dat niet.
    Dat val niet mee voor hem en voor jullie.
    Wat een zorgen meis,wens jullie heel veel kracht en sterkte toe met alles.
    En geniet toch maar van je 2 jongens.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verhaal Leonie! Ik ben blij voor jullie dat je de boel eem beetje op orde hebt en hij voorlopig nog lekker bij jullie thuis kan wonen. Genieten!!!
    Je kaart is echt schitterend, ik ben benieuwd naar de rest!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Leonie, tussen de regels door van je verhaal kan ik horen dat je een sterke vrouw bent en gelukkig kan zijn van de kleine dingen die het m doen in t leven. Ik wens je veel kracht en wijsheid toe met alles, en als er momenten zijn die je moeilijk vindt, weet dan dat het goed komt.
    Je maakt mooie dingen en ik wil dan ook graag je blog volgen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een verhaal leonie en idd je moet echt blij zijn met hoe hij nu is zo heeft iedereen wel een beperking. maar wel een heerlijk vooruitzicht dta hij nog leker gezellig thuis blijft wonen:)
    je kaartje is ook weer super mooi geworden
    liefs cantal & sygrid

    BeantwoordenVerwijderen